Gustare de toamnă – energizant în mijlocul primăverii

nuci-verzi-3o

Poate şi voi duceţi dorul nucilor proaspete, cu coajă subţire şi uşor de dat la o parte de pe miezul alb şi fraged… De obicei ne bucurăm prea puţin timp de savoarea lor, doar câteva săptămâni, toamna, până când se coc de tot şi se întăresc. Poate nu vă vine credeţi dacă vă spun că ne putem bucura de ele în orice anotimp! Am descoperit şi noi de puţin timp că e suficient să pui o mână de nuci la înmuiat căteva ore (sau peste noapte) pentru a obţine foarte simplu nuci proaspete; şi vă asigur că nu sunt cu nimic mai prejos decât cele originale! În plus faţă de nucile uscate, în nucile hidratate, toată bogăţia de enzime, se activează. Astfel, nucile îşi sporesc proprietăţile şi sunt şi mai uşor de digerat pentru cei cu stomac mai sensibil.

Pe lângă gustul delicios, sănătatea noastră are mult mai mult de câştigat, pentru că nucile sunt benefice în următoarele afecţiuni:

  1. Boli de inimă (acizii graşi din nuci sunt sursa esenţială de energie pentru celulele inimii).
  2. Nivel crescut al colesterolului (poate am fi tentaţi să credem că, din cauza grăsimilor, nucile nu sunt indicate, dar, din contră, studiile au arătat că acestea reduc considerabil nivelul LDL – colesterolul „rău” şi, surprinzător, chiar ajută la slăbit).
  3. Tulburări ale sistemului nervos (nucile îmbunătăţesc performanţele mentale, sunt utile în situaţii de stres, iritabilitate, depresie, epuizare nervoasă).
  4. Diabet (datorită conţinutului scăzut de carbohidraţi).

…şi multe, multe altele… Pentru a le descoperi, vă invit să începeţi chiar de azi să consumaţi regulat nuci!

Reclame

Ananasul – desertul medicament

Săptămâna trecută, mergând la cumpărături, am nimerit tocmai când în supermarket era o ofertă tentantă: ananas la bucată, cu 3,5 lei; şi nu arăta rău deloc, iar la gust, vă spun, a fost DELICIOS! Aşa că m-am gândit să caut prin „arhivele” mele proprietăţile acestui fruct gustos, pe care să vi le împărtăşesc şi vouă.

Ananasul ne-a fost adus în Europa de către Cristofor Columb, prin 1493. Acest fruct are un conţinut considerabil de zaharuri, însă grăsimile aproape că lipsesc, deci este numai bun pentru cei care doresc să slăbească, mai ales că are şi efect de reducere a apetitului. De asemenea, ananasul este bogat în vitaminele C, B1, B6, folaţi şi minerale (mangan, cupru, potasiu, magneziu, fier). Alte componente cu efecte terapeutice importante sunt: bromelina – facilitează digestia, mai ales dacă fructul este consumat înainte de masă; acidul citric şi acidul malic: acestea dau un gust uşor acid ananasului şi potenţează acţiunea vitaminei C.

Consumul de ananas este indicat în următoarele afecţiuni:

  • digestie lentă, senzaţia de stomac greu, cauzate de hipoclorhidrie (diminuarea secreţiei gastrice);
  • atonie gastrică (incapacitatea stomacului de a se goli);
  • obezitate: ananasul reduce apetitul şi are efect diuretic (împiedică retenția de lichide prin creșterea cantității de urină);
  • sterilitate: fiind un fruct bogat în mangan, ananasul favorizează producerea celulelor germinale (spermatozoizi şi ovule);
  • cancer gastric: ananasul este un inhibitor puternic al substanţelor cancerigene, precum nitrozaminele

Nu vă speriaţi de coaja groasă şi lemnoasă a acestui fruct, pentru că nu este dificil de îndepărtat. Aveţi nevoie doar de cuţit şi tocător. Noi procedăm în felul următor: după ce am îndepărtat frunzele, spălăm bine coaja fructului (astfel evităm senzaţia de usturime a limbii), şi apoi tăiem fructul rondele. Tăiem fiecare rondea în bucăţele mai mici, cărora le îndepărtăm mijlocul lemnos și coaja (am ataşat la finalul articolului câteva poze). Şi, în final, urmează etapa savurării gustului dulce al acestui fruct.

Aşa că, dacă v-aţi hotărât să vă înfruptaţi cu acest fruct extraordinar, grăbiţi-vă la Auchan, poate mai prindeţi oferta 🙂

P1060713

P1060716P1060725P1060731

Prăjitură cu mere

Pentru că vă povesteam într-un articol anterior despre răul pe care ni-l face zahărul, m-am gândit să vă împărtăşesc una dintre reţetele preferate de Timo 🙂 – o prăjitură delicioasă cu mere, fără pic de zahăr şi care se realizează foarte simplu.

Pentru trei porţii avem nevoie de următoarele ingrediente:

  • 4 mere
  • 1/2 cană de nuci (sau migdale, seminţe de floarea-soarelui crude) râşnite sau mărunţite
  • o mână de stafide (sau curmale)
  • 1/2 banană
  • 1 linguriţă scorţişoară
  • nucă de cocos
  • (opţional, o mână de fulgi de ovăz)

Preparare: curăţăm merele de cotoare şi le mărunţim cu blenderul (sau pe răzătoare), împreună cu stafidele. Punem pasta rezultată într-un bol şi adăugăm scorţişoara, nucile, eventual şi fulgi de ovăz, dacă vrem ca prăjitura să fie mai consistentă. Dacă merele nu au fost prea zemoase, putem adăuga câteva linguri de apă, dar compoziţia rezultată trebuie să nu fie prea moale. Vom folosi o caserolă mică, pe care o vom îmbrăca pe interior cu folie de plastic alimentară. Punem jumătate din compoziţia preparată în caserolă, peste ea aşezăm un strat de feliuţe de banane (putem folosi şi alte fructe), iar apoi adăugăm şi restul compoziţiei. Acoperim prăjitura cu folia rămasă pe margine şi punem capacul caserolei. pentru a se întări, o lăsăm o oră-două la frigider. Când vrem să o savurăm, o scoatem de la frigider, o răsturnăm pe o farfurie întinsă şi dezlipim uşor folia. Pentru un aspect şi o aromă plăcute, presărăm fulgi de cocos pe deasupra.

Vă asigur că timpul de preparare este scurt, iar prăjitura înlocuieşte cu succes un desert nesănătos!

V-am ataşat mai jos câteva poze, cu etapele principale ale preparării acestei prăjituri.

1. Prepararea compoziţiei (mere tocate, fructe uscate, scorţişoară, fulgi de ovăz, nucă măcinată)

P1060581

2. Turnăm jumătate de compoziţie în caserolă.

P1060591

3. Aşezăm stratul de fructe.

P1060601

4. Turnăm restul de compoziţie deasupra şi netezim.

P1060620

5. Acoperim cu folia de pe margine.

P1060639

6. Ţinem prăjitura la frigider.

P1060646

Nu am apucat să fac poze cu stadiul final (prăjitura pe platou), pentru că s-a mâncat imediat… 🙂