Hrișca – dragoste la prima… gustare

Nu mâncasem niciodată hrișcă, deși aveam prin dulap un pachet, de ceva vreme. Auzisem că e bună, hrănitoare, că nu conține gluten, scade nivelul colesterolului, stabilizează glicemia, conține vitamine, minerale și fibre, însă habar nu aveam cum e la gust. Asta până săptămâna trecută, când, în lipsă de idei pentru micul dejun, m-am hotărât să ”hoinăresc” prin câteva site-uri, în căutare de ceva care să-mi stârnescă pofta. Și asta a fost – o budincă de hrișcă super delicioasă, de care s-a îndrăgostit chiar și Timo de la prima înghițitură!(http://www.blogculegume.ro/category/vegingrediente/hrisca-vegingrediente/)  Și ceea ce mă va face să o iubesc pe termen lung, în afară de gust, este timpul atât de scurt de preparare: nu durează decât cât să blenduiești 100g hrișcă (lăsată în prealabil la înmuiat o noapte), o cană de  lapte de soia, câteva curmale, o banană și nelipsiții fulgi de nucă de cocos. Budinca rezultată este o minunăție și merge perfect cu nuci sau migdale; un mic dejun excelent, ce oferă energie pentru întreaga dimineață și bună-dispoziție chiar și pentru cei care s-au trezit ”cu fața la cearceaf”!

P1070400

P1070408

Reclame

Porumbul fiert – starul lunii Iulie

După ce am adulmecat îndelung mirosul de porumb fiert vândut prin mai toate parcurile din București, ne bucurăm în sfârșit de porumb pe săturate – am luat de la țară o sacoșă plină cu știuleți. Deci, pentru seara aceasta, am scăpat de gătit pentru cină și am economisit și banii pe care i-am fi dat să ne facem pofta :-).

MEMO0044

Asezonat cu puțină sare, porumbul fiert nu este doar o gustare delicioasă, ci aduce și multe beneficii sănătății noastre – se digeră ușor, conține cantități considerabile de minerale și fibre și este recomandat în diferite afecțiuni, precum:

  • indigestie, caracterizată de fermentație, gaze și crampe
  • boala celiacă, sau intoleranța la gluten (porumbul, spre deosebire de grâu, nu conține gluten)
  • intestin iritabil
  • boli renale cronice (boabele de porumb au efect diuretic)
  • exces de colesterol
  • hipertiroidism
  • stare de slăbiciune, epuizare fizică

Deși perioada în care ne putem bucura de porumb fiert sau copt este destul de scurtă, putem consuma în restul anului mămăligă, fulgi de porumb (atenție la zahărul adăugat!) sau floricele, care, de asemenea sunt delicioase și au aceleași proprietăți.

Pepenele – sursă de apă vie

Imagine Nici o înghețată sau băutură răcoritoare nu ne potolește mai bine setea în aceste zile de vară, decât o felie de pepene! Fie că este roșu sau galben, cu coaja netedă, verde închis sau dungată, principalul component al acestui fruct delicios este APA. Apa din pepeni, însă, are o valoare inestimabilă din punct de vedere biologic și biochimic, fiind cu totul diferită de apa pe care o bem în mod obișnuit, deoarece este implicată în mii de reacții chimice care au loc în celulele plantei. Această apă contribuie la funcționarea normală a rinichilor, facilitând eliminarea toxinelor, pietrelor sau calculilor renali, dar este eficientă și în cazul infecțiilor urinare. De asemenea, pepenii conțin din abundență vitamine (C, B1, B6, folați) și minerale (potasiu, fier, magneziu), care au efect alcalinizant, remineralizant, diuretic, laxativ și hidratant, ceea ce îi face benefici atât în caz de constipație, cât și de diaree. Pepenii reprezintă un aliat de nădejde și în dietele de slăbire, având un conținut caloric mic (32 kcal pepenele roșu și 26 kcal cel galben).

Datorită conținutului mare de apă, este bine ca pepenele să fie consumat înainte de masă, sau ca masă individuală, și nu ca desert. Consumat după masă, diluează sucurile gastrice și încetinește digestia.

Natura – un dar prețios

flori

După o săptămână la țară, deși am mers să îi ajutăm pe părinți la treburile de sezon, ne-am întors în București cu bateriile încărcate. Da, face mult o perioadă de liniște, în care zgomotul mașinilor e înlocuit de cireșarii neobosiți sau de zumzetul albinelor; în care praful, gunoaiele și fumul de eșapament sunt înlocuite de parfum de tei și flori de câmp… Și nu doar de astea ne-am bucurat noi în această scurtă vacanță; pe lângă prețiosul timp petrecut alături de cei dragi, ne-am putut hrăni sănătos (am mâncat din belșug cireșe, vișine, zmeură, caise, roșii, castraveți, păstăi și multe alte bunătăți netratate ) și am făcut exercițiu fizic, exersându-ne abilitățile în de-ale apiculturii :-). Tot la stupi ne-am înfruptat din delicioșii faguri cu miere de tei și am văzut fel de fel de insecte, plante și fenomene inedite: am surprins un cireșar care tocmai își lepăda cămașa, am admirat nenumărate modele pe aripile fluturașilor, ne-am temut de șacalul care alerga neobosit chiar paralel cu drumul nostru, am analizat măiestria cu care albinuțele construiesc celule și cară polen sau nectar și am fotografiat o grămadă de specii de floricele.

Deși cu toții avem treburi și probleme, suntem aglomerați și nu avem timp mai deloc pentru relaxare, pentru o viață împlinită, e esențial să ne punem de o parte momente plăcute, de liniște, alături de familie sau prieteni, în care să admirăm frumusețea (de multe ori neglijată) a naturii!

ciresarfluturas