1001 de… boabe (de strugure)

Ca de fiecare dată când ne întoarcem de la țară, și de data aceasta am venit încărcați cu tot felul de bunătăți: ardei roșu de toate soiurile, migdale proaspete, smochine, busuioc și pătrunjel, roșii, castraveți, ceapă roșie… Însă de departe cei mai gustoși și râvniți de noi atâta timp sunt strugurii de acasă! Indiferent că sunt albi – cu bob rotund sau alungit, negri – nohan sau 1001, butucii încărcați de ciorchini ne-au ademenit chiar din primele clipe de la intrarea în curte. Fiecare soi are caracteristici unice: nohanul are parfumul inconfundabil și aroma puternică de strugure negru, cei albi sunt fragezi și potriviți pentru cei care nu se împacă cu aromele puternice, iar cei 1001 sunt caracterizați de dulceața aceea care întrece orice desert.

În afară de gustul extraordinar, stugurii posedă și calități terapeutice extraordinare, fiind bogați în zaharuri, vitamine (B1, B2, B3, B6, C, E), minerale (potasiu, fier, calciu, fosfor și cupru), fibre solubile și multe alte substanțe chimice cu funcții importante pentru organism, denumite substanțe fitochimice. Dintre acestea, se remarcă:

struguri

 

  • resveratrolul, care este un puternic anticancerigen și previne îmbătrânirea
  • flavonoizii, antioxidanți care împiedică oxidarea colesterolului

  • antocianidinele, 
    prezente mai ales în coaja strugurilor negri, previn boala coronariană.

Având în vedere adevăratele comori ascunse în aceste boabe și echipați fiind cu cele două lădițe pline, avem curajul să dăm startul pentru sezonul strugurilor!

Reclame

La un suc :-)

oS-a făcut sfecla roșie la mama în grădină, dar parcă n-aveam poftă de salată de sfeclă acum, vara, când aș mânca la fiecare masă roșiile zemoase, castraveții delicioși și ardeii fragezi care sunt în plin sezon… Deci, ce ar merge mai bine decât un suc proaspăt din sfeclă și morcov, mai ales acum, că am început în sfârșit un program zilnic de exerciții fizice?! Sfecla și morcovul reprezintă combinația perfectă pentru un suc revitalizant, bogat în vitamine și minerale.

MORCOVUL, pe de-o parte, oferă:

  • betacaroten (pe care organismul îl transformă în vitamina A, esențială pentru o vedere bună și o piele frumoasă)
  • fibre vegetale, care reglează tranzitul intestinal
  • ulei esențial, eficient împotriva paraziților intestinali.

SFECLA ROȘIE, pe de altă parte, este bogată în:

  • Fier + vitamina C, care participă la absorbția fierului, fiind utile în combaterea anemiei
  • săruri minerale alcalinizante – Potasiu, Calciu, Magneziu, utile în caz de gută sau nivel crescut de acid uric în sânge
  • folați, esențiali pentru dezvoltarea normală a fătului, îmbunătățirea memoriei și prevenirea bolii Alzheimer.

Deci, renunțați la băuturile așa-zise răcoritoare, și răcoriți-vă cu un pahar de suc natural!

Mere acre, poame dulci

P1070497

Probabil că, între amintirile fiecăruia dintre noi, ocupă loc de frunte verile călduroase pe care le petreceam în ograda bunicii… Fie că era la munte, fie la câmpie, ne bucuram din plin de tot felul de bunătăți de sezon: cireșe, pepeni, zmeură, prune, struguri… Am retrăit și noi sentimentele copilăriei, bucurându-ne de niște mere văratice nemaipomenite, culese chiar din merii bunicii. Gustul acrișor al merelor fragede, care mai de care mai frumoase, de nu știai pe care să-l alegi, ne-a inspirat dorința de a le avea la îndemână pe toată perioada anului; și de aici ideea de face poame, adică mere uscate. Poamele reprezintă o modalitate simplă, prin care ne putem bucura de vitamine și iarna, în lipsa fructelor proaspete. Pot fi consumate cu cereale, la micul dejun, cu nuci, sau ca desert. Deși ne-am pus pe treabă cu strângere de inimă, pentru că nu mai făcusem niciodată așa ceva, toate temerile s-au risipit când am gustat primele fructe uscate – aroma perfectă. Deci au meritat bătăturile din palmă provocate de cuțit și unghiile pătate de mere! Și nici măcar nu am avut nevoie de deshidrator, sau alte ustensile speciale – doar de cuțit, un grătar de lemn și o sită deasă, pentru le feri de muște. Aaa! Bineînțeles, și de soare din belșug 🙂 .