Gras, bolnav și aproape mort

Veți descoperi în documentarul fat.sick.and.nearly.deadGras, bolnav și aproape mort (Fat, sick and nearly dead) povestea uimitoare a lui Joe, care reușește să găsească o soluție atât de simplă la problemele de sănătate cu care se confruntă. Soluția ne stă tuturor la îndemână, iar filmul este cu adevărat motivațional!

http://www.filmedocumentare.com/gras-bolnav-si-aproape-mort/

Reclame

Arome mediteraneene

Am rămas din nou fără masline! Trecând aseară pe lângă un supermarket, ne-am amintit că în frigider mai aveam doar opt măsline pe care, oricât le-am fi chibzuit și împărțit, nu ne-ar fi ajuns nicidecum; și pentru că aveam în plan să mâncăm pate de linte cu ardei, ceapă verde și conopidă crudă, nici nu încăpea vorbă să lipsească tocmai ele!

Pe lângă efectul asupra papilelor gustative, măslinele aduc beneficii și asupra sănătății noastre. Deși se numără printre fructele cele mai bogate în grăsimi(10,7%), sunt potrivite chiar și la dietă, deoarece au aproximativ 115kcal/100g. Aroma unică le este dată de pigmenții vegetali din coajă, pulpa conținând fibre și grăsimi. De asemenea, măslinele conțin provitamina A, vitaminele B și E, calciu, potasiu, fier și fosfor, iar cele ținute în saramură, o cantitate considerabilă de sodiu (evitați măslinele sărate sau conservate cu oțet!). Câteva măsline consumate înainte de masă îmbunătățesc digestia (prin stimularea secreției de sucuri gastrice) și dau poftă de mâncare; sunt utile și pentru cei care au probleme ale vezicii biliare sau care suferă de constipație (conțin 3,2 g fibre/100g).

Fie că sunt negre, verzi, sărate sau dietetice, fără sâmburi, feliate sau întregi, măslinele reprezintă aliatul perfect al aperitivelor, ciorbelor și pateurilor. Nouă cel mai mult ne plac cele roșii (cu toate că nici de le negre nu ne dăm înapoi 🙂 ), dar neapărat să nu fie moi! Tu ce măsline preferi?

masline