CONCURS

Până pe data de 7 decembrie 2014 poţi câştiga un mix energizant cu seminţe şi polen, dacă intri pe pagina de Facebook natural suta la suta. Tot ce trebuie să faci este să dai like şi să distribui postarea „CONCURS”. Câştigătorul va fi ales prin tragere la sorţi şi anunţat pe data de 8 decembrie.

P1090892

Reclame

Sticksuri integrale

Am încercat azi o reţetă nouă, simplă, foarte rapidă şi care necesită puţine ingrediente. Rezultatul – nişte sticksuri super delicioase, care deja sunt pe jumătate mâncate!

Pentru 2 tăvi de aragaz am folosit următoarele ingrediente:

– 1 cană făină integrală + 1,5 căni făină albăsticksuri

– 2/3 cană apă rece

– 8-10 nuci măcinate

– 4 linguri seminţe de susan măcinate

– 5 linguri de ulei

– 1 linguriţă sare, mac pentru ornat.

Prepararea este simplă: amestecăm toate ingredientele şi formăm sticksuri de 4mm grosime şi 1cm lăţime, pe care le ornăm cu mac şi sare şi le punem la copt într-o tavă unsă cu ulei, timp de 20-25 min.

Sticksurile integrale pot fi folosite ca pacheţel pentru copii la şcoală, sau chiar pentru adulţi, la serviciu, fiind o foarte bună alternativă la cele din comerţ, care conţin numeroşi conservanţi/E-uri/arome artificiale şi sunt lipsite de fibre. Este foarte important (mai ales pentru copiii noştri) să înlocuim toate aceste produse cu bunătăţi şi gustări sănătoase, preparate în casă.

„Mănânc puţin, şi totuşi nu slăbesc”

ingrasareDa, chiar asta afirmă multe persoane. Chiar îmi amintesc plângerile unei prietene, care nu slăbea, deşi mânca puţin („doar câteva felii de unt pe pâine dimineaţa”). Din păcate, ceea ce mulţi nu ştiu, este faptul că nu doar cantitatea de hrană contează, ci foarte mult contează calitatea, sau CE mănânc. Prea puţine persoane ştiu sau ţin cont de faptul că este esenţial să cunoaştem informaţiile nutriţionale ale alimentului pe care îl consumăm (adică să citim eticheta produsului, sau să fim atenţi la ingredientele pe care le folosim noi înşine).

Grăsimile şi zahărul sunt, în general, principalii vinovaţi de grăsimea corporală. Deci, degeaba mânânc „doar câteva chiftele”, dacă sunt prăjite în ulei, sau „doar o salată”, dacă o dreg bine cu ulei sau maioneză. Grăsimile sunt o sursă de energie concentrată, deoarece 1 gram de grăsime conţine 9kcal, spre deosebire de proteine sau glucide, care conţin 4kcal/gram. De asemenea, este foarte bine de ştiut că, deşi au un conţuinut caloric crescut, grăsimile nu determină eliberarea semnalelor de saţietate în organism, aşa cum se întâmplă cu proteinele sau glucidele, ceea ce ne face de multe ori să mâncăm mai mult decât e necesar.

Bineînţeles, grăsimile sunt esenţiale pentru organismul uman, şi lipsa lor din alimentaţie poate produce dezechilibre grave, însă din păcate în ziua de astăzi se consumă prea multe calorii provenite din grăsimi (aprox. 40% din totalul de calorii, ceea ce înseamnă foarte mult) şi, pe deasupra, calitatea acestor grăsimi lasă de dorit.

Se consumă pe scară largă ulei rafinat de floarea soarelui. Pe lângă faptul că este foarte bogat în acizi graşi omega 6 (70%), dacă mai este şi rafinat, iau naştere multe substanţe toxice (peroxizi, cetone, aldehide, hidroperoxizi etc) care atacă organismul. Deci, dacă uleiul de floarea soarelui este supus deja de 2 ori tratamentului termic (la extracţie şi la rafinare), vă puteţi imagina ce conţine după ce îl duceţi la peste 150 grade celsius, când prăjiţi câteva serii de cartofi… De asemenea, grăsimile animale ocupă un loc de frunte în alimentaţia multora, deşi se ştie că sunt vinovate de numărul mare de cazuri de infarct miocardic/cerebral, sau cancer, având un conţinut bogat de acizi graşi saturaţi. Dar să nu aveţi impresia că margarina este mai bună decât untul, fiindcă e vegetală. Deloc! Conţinutul mare de acizi trans (foarte dăunători) care se formează în momentul în care grăsimile vegetale lichide sunt aduse în stare solidă, nu face din margarină o alternativă mai sănătoasă!

Dintre uleiuri, cel mai recomandat este uleiul de măsline presat la rece, deoarece conţine acizi graşi mononesaturaţi (până la 80%), este mai stabil la tratament termic, se autooxidează şi râncezeşte mai greu. Asta dacă chiar nu puteţi fără ulei. Însă dacă puteţi, cel mai sănătos este să consumaţi nuci, măsline, seminţe crude de dovleac, floarea soarelui, susan, in, alune, arahide, avocado, şi multe alte alimente care conţin grăsimi sănătoase, în starea lor naturală. Acestea nu doar că vă vor ajuta să fiţi mai sănătoşi, dar vă vor ajuta şi să scăpaţi de kilogramele în plus (sigur că e mult mai uşor să consumi 2 linguri de ulei, decât 8 nuci, care au acelaşi număr de calorii!).

Desert rapid şi sănătos: ciocolată raw

Vă povesteam în articolul trecut despre pudra de roşcove şi delicioasa ciocolată pe care am mâncat-o la nişte prieteni. Deci reţeta este preluată şi adaptată. De fapt, voi înşivă o puteţi adapta, astfel încât să fie cât mai asemănătoare la gust cu ciocolata preferată. Mie îmi plac deserturile crocante, cu alune, migdale sau altceva crănţănitor, aşa că prima mea ciocolată a fost cu stafide şi migdale + coajă de portocală rasă. A ieşit perfectă, mai bună decât oricare alta din comerţ!

Ingrediente:P1100029

– unt de cocos nehidrogenat (cel hidrogenat este la fel de nesănătos ca margarina): 4 linguri cu vârf

– miere: 5 linguri (mai mult sau mai puţin, în funcţie de cât de dulce preferaţi)

– pudră de roşcove: 3 linguri

– migdale mărunţite şi stafide (după preferinţă nuci, fistic, alune, arahide, caju, coajă de portocală etc)

Prepararea durează foarte puţin: trebuie doar să topim untul pe baie de apă (plasăm un vas de inox într-o cratită cu apă fierbinte) şi să încorporăm pe rând ingredientele. Prima dată pudra de roşcove (pentru că altfel nu se omogenizează), apoi mierea, migdalele şi stafidele. După ce amestecăm bine, turnăm compoziţia într-un vas cu forma şi grosimea pe care dorim să le aibă ciocolata, şi plasăm la congelator câteva ore. Când s-a întărit, e bună de mâncat!