De ce să luăm micul dejun?

Micul dejun este probabil masa care ne dă cele mai multe bătăi de cap, din cel puțin două motive:

1. trebuie să ne trezim mai devreme, pentru a avea timp să o preparăm și să o mâncăm înainte de a pleca la serviciu

2. trebuie să fim inventivi, să găsim de fiecare dată ceva care să ne trezească papilele gustative, să ne ofere energie și chef la început de zi.

Dacă atunci când eram mică totul se rezolva cu două felii de pâine cu margarină și gem, acum, când realizez importanța unui stil de viață sănătos și a diversității în alimentație, lucrurile parcă încep să se complice… Și totuși, se face lumină dacă ești dispus să inovezi, să cercetezi și să aplici! S-a făcut și la mine lumină când am descoperit că micul dejun poate fi o masă gustoasă, diversă și care să satisfacă cu succes toate nevoile noastre nutriționale. Înainte de a exemplifica câteva tipuri de mic dejun, să vedem care sunt 4 avantaje ale servirii unui mic dejun sănătos:

1. Ai mai multă energie și te concentrezi mai ușor la serviciu/școală. Dacă sari peste această masă vei fi mai iritat, mai lipsit de vlagă și nu vei da randament maxim în activitățile tale.

2. Te menții în formă, evitând kilogramele în plus. Deși pare ciudat, dacă servești micul dejun nu vei mai fi tentat să apelezi la tot felul de gustări bogate în calorii, sau să mănânci mai mult decât trebuie la următoarea masă. Ceea ce te îngrașă nu este ce mănânci la micul dejun (pentru că este combustibilul folosit de organism peste zi), ci ceea ce mănânci seara, și nu mai ai când să consumi dacă te bagi la somn.

3. Ne prelungim viața. Da, chiar așa! Studiile realizate de Belloc și Breslow au arătat că luarea micului dejun cu regularitate este unul dintre cei 7 factori care contribuie la prelungirea vieții.

4. Diminuezi riscul de a suferi infarct miocardic (deoarece masa de dimineață ajută ca sângele să fie mai puțin vâscos, și trombocitele să agrege mai puțin).

Ce să mâncăm la micul dejun? În primul rând alimente bogate în glucide complexe (pentru a furniza energie; glucidele simple, precum zahărul se absorb prea rapid, și nu ne vor ține prea mult de foame): fulgi de cereale integrale, pâine integrală, orez, fructe proaspete sau uscate, legume. Putem adăuga la acestea nuci sau alte tipuri de semințe, lapte (de soia, de migdale etc). Smoothie-urile din fructe proaspete sau congelate sunt perfecte dimineața, mai ales că sunt și foarte delicioase. Eu am încercat tot felul de combinații, și nu a fost una care să îmi displacă. Preferată rămâne însă combinația mere-banane-afine!P1100314

Unul dintre cele mai des menționate argumente ale neluării micului dejun este lipsa poftei de mâncare și a foamei. Însă garantez că această problemă va dispărea dacă micșorăm porția de mâncare consumată la cină (sau o eliminăm). După câteva seri de post, sigur vom simți o foame de lup dimineața. De asemenea, dacă facem câteva exerciții după trezire și vom bea două pahare de apă, ne vom înviora și nici foamea nu va întârzia să apară!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s