Pastă de mazăre verde

Fiind, ca de multe ori, în criză de imaginaţie când vine vorba de gătit, mi-am propus să scotocesc prin amintiri un mic-dejun care să ne mai scoată din monotonia cerealelor cu lapte. Şi mi-am amintit de pasta de mazăre, un mic dejun delicios şi sănătos, pe care l-am descoperit în liceu, la cantina şcolii – pe atunci m-am îndrăgostit (şi) de mazăre. Am modificat eu reţeta, ca să fie şi mai sănătoasă, dar gustul e divin!

Mazărea verde n-ar trebui să lipsească din meniul nostru, deoarece este bogată în:

images17– acid folic = vitaminele K şi B6, care previn osteoporoza;

– luteina, importantă pentru îmbunătăţirea vederii;

– fier, important pentru prevenirea anemiei şi oboselii cronice;

– fibre (7g/100g), care reglează digestia şi ne feresc de constipaţie;

– acizi graşi omega 3, importanţi în lupta împotriva îmbătrânirii;

Conţinutul mic de calorii este un motiv în plus să consumăm mazăre (doar 81kcal/100g).

Pasta de mazăre se prepară astfel: 400g mazăre fiartă, 2 cartofi (sau 3 linguri de maioneză vegetală), 2 linguri ulei presat la rece şi un strop de sare neiodată se blenduiesc până obţinem o pastă omogenă, fină, de un verde care-ţi trezeşte papilele gustative, chiar şi la primele ore ale dimineţii, când nu ai chef să mănânci!

Reclame